Imunitātes stiprināšana – 10 soļi, kā palikt veselam vīrusu sezonā

Imunitates_stiprinashanaNeviens no mums nevēlas saaukstēties, saslimt ar vīrusu vai gripu. Slimošana nozīmē ārsta apmeklējumu, sēdēšanu rindā kopā ar citiem saslimušajiem, un izrakstītas antibiotikas, pēc kuru lietošanas ir nelāga pašsajūta. Lielākā daļa piekritīs, ka labāk ir novērst saslimšanu, nekā cīnīties ar slimību. Tāpēc šajā vīrusu sezonā sniedzam tev 10 noderīgus ieteikumus, kas stiprinās tavu imunitāti un palīdzēs izvairīties no saslimšanas, sadarbībā ar homeopātu Juri Jakušenoku.

Vai ir kāds brīnumlīdzeklis, kas ļauj novērst saaukstēšanos un vīrusus? Patiesībā – izrādās, ka ir. Ir vairāki veidi, kā tu vari stiprināt savu imunitāti un novērst saaukstēšanos. Un labā ziņa ir tā, ka visi šie līdzekļi ir dabiski.

10 soļi,  kā izvairīties no saaukstēšanās/vīrusiem visa gada garumā

1. solis. Ēd īstu ēdienu

Īsts ēdiens ir dabiski pārtikas produkti vai produkti, kas ir minimāli pārstrādāti pirms tie nonāk uz tava šķīvja. Šie pārtikas produkti palīdz būt veseliem un dabiski cīnīties pret slimībām. Izvēloties īstus produktus, tu nodrošināsi organismu ar visām tam nepieciešamajām uzturvielām. Ēd daudz augļus, dārzeņus, zivis, gaļu, rīsus, pupiņas, neapstrādātus riekstus un sēklas. Neēd ātrās uzkodas un pusfabrikātus, bet centies vairāk gatavot mājās.

2. solis. Fiziskas aktivitātes

Nav būtiski vai tā ir soļošana, skriešana, joga, pilates vai cita fiziska aktivitāte. Svarīgākais ir izvēlēties sev tīkamo, un darīt to regulāri. Lai arī domājot par sportu, tu nedomā: “Man vajadzētu sportot,  jo es nevēlos saaukstēties”, patiesībā, tieši tā tas ir. Sportošana  ir viens no labākajiem veidiem, kā uzlabot vispārējo veselību un palikt veselam vīrusu un gripas laikā. Pēc zinātnieka Michael Flynn domām, kurš pētījis treniņu ietekmi  uz imūnsistēmu, 30 minūtes ilgi fiziski vingrinājumi trīs līdz četras reizes nedēļā ir efektīvākais veids, kā stiprināt savu imūnsistēmu. Lielāka slodze var radīt pretēju efektu.

3. solis. Kārtīgi izgulies

Šī sensenis zināmā metode darbojas arī šodien. Ja tu regulāri guli mazāk par 7 stundām, tad saaukstēšanas risks palielinās par 300%. Regulāra izgulēšanās – minimāli 7 stundas, optimāli 8 stundas, bet ideālā gadījumā 9 stundas, ir labas veselības saglabāšanas pamatprincips. Pētījumi apliecina, ka regulāra neizgulēšanās ir saistīta ne tikai ar saaukstēšanos un veselības problēmām, bet arī ar lieko svaru.

4. solis. C vitamīns

C vitamīns palīdz stiprināt imūnsistēmu. Pētījumi apliecina, ka C vitamīns spēj samazināt saaukstēšanās gadījumu skaitu un saīsināt slimības laiku. C vitamīns neuzkrājas organismā kā citi vitamīni, tāpēc to ir nepieciešams uzņemt katru dienu.Vislabākais veids, kā uzņemt C vitamīnu, ir ēst svaigus augļus un dārzeņus. Apēdot vienu kivi dienā, tu uzņemsi C vitamīna dienas normu. Daudz C vitamīna satur arī apelsīni, upenes, paprika.


5. solis. D vitamīns

Jaunākie pētījumu atklājuši D vitamīna milzīgo ietekmi uz veselību. Jau sen zināms, ka D vitamīns ietekmē kaulu veselību, taču tagad D vitamīna trūkumu saista ar daudzām citām veselības problēmām. D vitamīns veidojas organismā dabīgā ceļā, saules gaismas ietekmē, un regulē vairāk nekā 2000 gēnu, ieskaitot imūnsistēmas. Diemžēl gandrīz 90 procentiem cilvēku ir nepietiekošs D vitamīna daudzums. Zems D vitamīna līmenis ir saistīts ar biežāku saauktēšanos un elpošanas ceļu infekciju skaitu. Lai noskaidrotu savu D vitamīna līmeni, ir nepieciešams veikt asins analīzes, un atbilstoši rezultātiem lietot D vitamīnu uztura bagātinātāju formā no oktobra līdz aprīlim, kad Latvijā nav pietiekošs saules daudzums, lai organismā veidotos D vitamīns.

6. solis. Mēģini samazināt cukura daudzumu

Cukurs novājina tavu imūnsistēmu un palīdz vairoties organismam nelabvēlīgajām baktērijām. Samazināt cukura daudzumu ir īpaši būtiski paaugstināta stresa un vīrusu laikā. Cukura vietā, labāk izvēlies dabīgus saldinātājus, piemēram, medu, stīviju, kļavu sīrupu.

7. solis. Dodies svaigā gaisā

Ziemas laikā, telpās var rasties daudz toksīni un baktērijas. Sausais gaiss, ko ieelpojam apkures laikā,  padara mūsu elpceļus uzņēmīgākus pret vīrusiem. Tāpēc atceries vēdināt telpas vairākas reizes dienā.

8. solis. Biežāk mazgā rokas, jo ziepes un ūdens nonāvē baktērijas.

 

9. solis.  Priecājies par dzīvi

Nav nekā graujošāka kā stress, kas izraisa dažādu veidu veselības problēmas, tostarp saaukstēšanos un vīrusu saslimšanas. Izrādās, ka 80 procenti veselības problēmu ir tieši stresa izraisītas. Viens no labākajiem veidiem, kā pārvarēt stresu, ir līdzsvarot savu dzīvi ienesot tajā prieku. Vai tā būtu labas grāmatas lasīšana, mūzikas klausīšanās, došanās uz kino vai teātri, sportošana ar ģimeni vai draugiem, ir svarīgi iekļaut izklaidi un prieku savā ikdienā.

10. solis. Ja saslimis ģimenes loceklis

Ja saslimis ģimenes loceklis, darba kolēģis, esi saskarsmē ar saslimušu cilvēku vai gripas sezonas laikā, tad profilaksei vari lietot homeopātiskos preperātus, kas darbojas ļoti efektīvi.

Homeopātiskos preparātus vari lietot kā profilakses līdzekļus un kā ārstnieciskus līdzekļus slimības laikā. Kā profilakses līdzekļus tos lieto retāk 1-2 reizes dienā, savukārt kā ārstniecības līdzekļus biežāk ik pēc 15, 20 vai 30 minūtēm atbilstoši saslimšanas izpausmēm  un  ražotāja norādījumiem. Kā piemēru, varu ieteikt Bittner ražoto preparātu Aflubin, kas ir pieejams gan tablešu, gan pilienu veidā,  profilaktiskos un ārstnieciskos nolūkos.

Neviens no mums nevēlas slimot. Sekojot šiem 10 vienkāršajiem ieteikumiem,  tu ne tikai izvairīsies no saaukstēšanās un vīrusiem, bet aizsargāsi savu organismu no citām, daudz nopietnākām hroniskām saslimšanām.