Celulīts. Kas veicina tā veidošanos un kā atbrīvoties no celulīta.

Celulīts skar 80-90% sieviešu. Celulīts skar ne vien sievietes ar lieko svaru, bet arī slaidās un jaunās. Pateicoties pētījumiem, tagad ir zināms, ka celulīts ir komplekss jautājums, kuram ir vairāki cēloņi un, kuram ir nepieciešama vispusīga ārstēšana.

Kas ir celulīts?

Celulīts ir nepareizas formas taukaudi, kunkuļiem līdzīgi veidojumi zem ādas, kas koncentrējas noteiktās ķermeņa zonās – uz augšstilbiem, gurniem, sēžamvietas vai vēdera. Celulīts ir ne tikai zemādas tauki, kas spiež uz vājiem saistaudiem padarot ādu nelīdzenu. Tā ir arī vāja asins cirkulācija noteiktās ķermeņa zonās, kuras ietekmē samazinās kolagēna veidošanās, kā arī samazinās limfas plūsma (bieži vien to izraisa parāk cieša apģērba valkāšana). Celulītu veicina arī vecums, nepareizs uzturs, mazkustīgs dzīvesveids, sēdošs darbs un stress. Pēc Katherinas Harmonas no “Scientific American” domām ir trīs celulīta komponenti, uz kuriem ir jāiedarbojas kompleksi, lai atbrīvotos no celulīta:

1. Jāveicina kolagēna veidošanās,
2. Jāsamazina taukaudi,
3. Jāveicina limfas plūsma.

Pret celulītu ir vairāki līdzekļi mājas apstākļos, kas darbojas efektīvi kopā ar veselīgu uzturu un fiziskām aktivitātēm, piemēram, ķermeņa sausā birstēšana (palielina limfas plūsmu), masāžas skrubji, speciāla kosmētika, kā arī procedūras salonos – vakummasāža, ietīšanas procedūras, ultraskaņa u.c.

Galvenie celulīta cēloņi
  • Nepareizs uzturs
  • Šķidruma aizture (izraisa arī vēdera uzpūšanos)
  • Dehidratācija
  • Vāja asins cirkulācija
  • Vāja kolagēna struktūra ādā
  • Liekais svars
  • Hormonālas izmaiņas
  • Fiziskās aktivitātes trūkums

Ņemot vērā daudzos faktorus, kas ietekmē ādas izskatu un veselību, ir saprotams, kāpēc ir tik populāras celulīta procedūras – tostarp dažādas aparātprocedūras salonos, taču tās nesniegs ilgtermiņā rezultātus, ja tu nemainīsi savus ikdienas paradumus.

Padomi, kā atbrīvoties no celulīta
1. Ēd veselīgu uzturu

Ir pierādīts, ka svara samazināšana, ēdot veselīgu uzturu un palielinot fiziskās aktivitātes, palīdz samazināt celulītu.

2. Dzer ūdeni

Ūdens daudzums patiešām ir svarīgs celulīta samazināšanā. Ūdens mitrina ādu un palīdz izskalot toksīnus no organisma. Izdzer 8 – 10 glāzes ūdens katru dienu. Labi mitrināta āda arī izskatīsies vienmērīgāka.

3. Samazini pārtikas produktus, kuri var izraisīt vai pasliktināt celulītu

CUKURS UN SĀLS. Ja tu domā, ka uzturs neietekmē celulītu, tu maldies. Cukurs izraisa šķidruma aizturi, iekaisumu un ķermeņa tauku uzkrāšanos, kas veicina celulīta veidošanos. Lasi produktu etiķetes un mēģini samazināt cukura daudzumu savā uzturā. Ierobežo arī sāls uzņemšanu, jo arī sāls ir viens no galvenajiem ūdens aiztures cēloņiem, kas var pasliktināt celulītu, kā arī veicināt vēdera pūšanos.

BALTO MILTU IZSTRĀDĀJUMI (baltmaize, makaroni, baltie rīsi u.c.) ātri pārveidojas cukurā, satur daudz kaloriju un, uzņemti par daudz, ātri pārtop taukos un nogulsnējas.

TRANSTAUKSKĀBES UN HIDROGENĒTIE TAUKI jeb neveselīgie tauki veicina iekaisumu organismā un izraisa svara pieaugumu.

4. Uzņem vairāk kolagēnu

Saistaudi, ieskaitot ādas slāņus, sastāv no kolagēna. Ja kolagēns organismā ir pietiekamā daudzumā, āda būs blīva, gluda un elastīga.Tātad, ja āda ir stipra, celulīta izskats samazinās. Kolagēns ir cilvēka organismā visbiežāk sastopamā olbaltumviela, kas ir nepieciešams ādas elastībai, jauneklīgajai tekstūrai un stiprībai.

Viens no pieejamākajiem kolagēna avotiem ir želatīns, ko iegūst vārot dzīvnieku kaulus un skrimšļus. Mēs to uzņemam arī ēdot galertus un želejas, kā arī kalogēnu tu vari uzņemt uztura bagātinātāju formā.

5. Fiziskās aktivitātes

Veselīgs uzturs un regulāras fiziskās aktivitātes ir labākie sabiedrotie, ja vēlies samazināt svaru un atbrīvoties no celulīta. Ņem vērā, ka garo distanču kardio treniņi veicina vielmaiņu un palīdz nomest svaru, taču intervāla treniņš (sadalot treniņu sīkākās vienībās – ātrākos un lēnākos intervālos), visticamāk, būs daudz efektīvāks cīņā ar celulītu.

6. Izmanto ēteriskās eļļas

Celulīta krēmi bieži vien ir dārgi un var saturēt daudz konservantus. Tā vietā vari lieliski izmantot dabīgās ēteriskās eļļas – greipfrūtu, citronu, mandarīnu, citronzāli, ģerāniju vai rozmarīnu. Tā kā ēteriskās eļļas ir spēcīgi biostimulatori, tās nedrīkst lietot tīrā veidā uz ādas! Ēteriskās eļļas ir jākombinē ar bāzes eļļu, piemēram, kokosriekstu eļļu, kura ir paredzēta lietošanai uz ādas.

Pagatavo pati greipfrūtu celulīta masāžas krēmu. Greipfrūtu ēteriskā eļļa satur lielu daudzumu pretiekaisuma fermenta bromelīna, kas palīdz noārdīt celulītu, savukārt, kokosriekstu eļļa palīdz mitrināt ādu. Lai to pagatavotu izmanto:

  • 30 pilienus greifrūtu eļļas
  • 1 glāzi kokosriekstu eļļas
  • Stikla burciņu (uzglabāšanai)

Sastāvdaļas samaisi kopā un ar krēmu ierīvē celulīta zonās katru dienu 5 minūtes. Krēmu uzglabā istabas temperatūrā.

SVARĪGI! Izmanto  ēteriskās eļļas, kas ir 100% tīras, domātas ārstnieciskam nolūkam un bioloģiski sertificētas.

UZMANĪBU! Konsultējies  ar ārstu pirms lietot ēteriskās eļļas, ja esi grūtniece, baro bērnu ar krūti, tev ir hroniskas saslimšanas vai lieto medikamentus.

 

Foto:Shutterstock